Ekologiska gåvor

Jag tror att många ( inte alla ) drömmer om att kunna hoppa i sina stövlar och gå ut och plocka in en massa godsaker från sin gård/trädgård/ balkong.  Men för många blir det bara drömmar pga av tidsbrist ( det kräver massor av ens tid), har inte möjligheten, ja det finns massor av orsaker.

Jag har just den förmånen att jag ibland får ha den möjligheten att just hoppa i stövlarna och traska ut till hönor och tupp med lite godsaker. De små fina varelserna springer lite småkacklande emot mig i hopp om att få något gott. Som tack får jag äggen.

Just nu har jag också möjligheten att ta till vara på tomater, ruccola och faktiskt finns det lite hallon kvar. Javisst, det är en hel del att ta rätt på, vattna och sköta så klart. Men att få gå där ute och strosa och prata med hönorna ger så mycket energi och glädje.

Njut av bilderna från gårdagens skörd!

 

 

 

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

