Handledsvärmare

Barnbarnets kofta är klar och då är det dags för något nytt att sticka.

Jag är inte jättebra på stickning men jag försöker. Ibland ledsnar jag och ibland går det i rasande fart. Ibland blir det bra och ibland blir det mindre bra.

 

Jag vet inte riktigt om valet av färg blev bra eller varför jag valde den.

Garnet är lite gröngulbrunt alpackagarn. Mjukt och gosiga så jag hoppas att det blir varmt om mina handleder i vinter. Händer eller tår blir vita och domnar när de utsätts för kyla och jag kan bli det även inomhus. Det beror på att blodkärlen drar ihop sig för mycket. När det släpper kan det pulsera och göra ont. Tummarna är sällan drabbade. Syndromet är ofarligt och kallas primär Raynaud och är den vanligaste typen

Så nu hoppas jag att dessa ullvärmare ska göra nytta

Haha om jag blir klar…..

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Handledsvärmare”

  1. Så fin kofta! Har inte stickat något på länge då jag får så ont i axlarna. Knappt jag vågar prova. Men Ts dotter har ju just fått en liten så nog kliar det i stickfingrarna. Det går ju så fort med sånt smått.

    Gilla

    1. Ja det går snabbt. Vad tråkigt att du inte kan sticka längre, du som är så duktigt och pysslig 🙂 Men grattis till en ny liten baby. Kram ❤

      Gilla

Kommentera

