Det kom visst snö 1:a advent

Det blåser utanför fönstret. När jag drar upp rullgardinen möts ögonen av vita gräsmattor. Det är hård vass snö av den kraftiga blåsten.

Jag står där vid fönstret och tänker på när man var barn. Hur förväntansfull man var i decembermånad, lycklig över snön, harmonisk och lycklig över alla ljus och stjärnor som fyllde hemmet.

Jag minns hur mormor jobbade och stökade i köket dagen före julafton. Minns också mina födelsedagar hemma hos mormor och morfar. Decemberbarn som jag är, född mellan jul och nyår.

Var finns ljuset?

 

Även om jag inte vill ha snö så blir man glad när man möts av snön. Det blir ljusare och finare än det mörka gråa ”novemberrusket”

 

Julkulorna får sin plats i köksfönstret.

De är inköpta i Norge för många år sedan. Ömtåliga som bara den och många är trasiga. Roligt att ha några kvar.

 

Hyacint och liten tomte.

 

Madonnan står under adventsstjärnan som hängs upp i fönster vid första advent. Den skall påminna om Betlehemsstjärnan, så jag tycker att den passar bra här.

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

