Älskade tulpaner

Det är fredag…det är bästa känslan…det innebär lediga dagarna två…

Att känna den där sköna, lugna känslan att bara få tända ljusen och krypa upp i soffan är det nog många som känner. Det finns också de som riktigt hatar just fredagar…även om lördagen sedan känns bättre.

En tanke går till alla som känner sig ensamma och trötta….just på fredagskvällarna.

Att få med sig hem några tulpaner och en liten kvist är en lyx som man ibland känner att man måste unna sig. Den där ska känslan att få plocka fram vasen och fylla den med kallt vatten och stoppa ner några vackra tulpaner, den är alldeles helt magiskt fin.

Ikväll blev det att stoppa ner handen bland alla tulpaner och dra upp….ja…en röd bukett. Jag som älskar vita och ljust rosa blommor. Men när man inte tänker utan bara lyssnar inåt så blir det så rätt. Röda papegojtulpaner och en limegröna kvist ”inne” just nu i vår. Jag fortätter att gå på min känsla.

I kväll är månen nästan full och jag försöker att få en bra månbild. Jag lyckades inte men trots det är det något vackert, lugn och spännande med min månbild från i kväll.

Njut av helgen och ta till vara stunderna!

 

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

Kommentera

