Ibland är det lite bättre

Jag stannar bilen utefter vägen till flygplatsen. Precis utanför ett hotell jag har många ungdomsminnen ifrån, då vi var där mycket. De hade på den tiden någon sorts nattklubb.

Nu har de bytt namn och ägare och jag har faktiskt nya minnen som är färskare och fina…

Just i det här tornet har jag faktiskt städat en gång i tonårsåren då jag städade på Arlanda för att fylla ut studiebidraget.

Jag fick också besöka det när jag var några år yngre då min mammas väninna jobbade där… hon finns inte i livet längre. Det kanske inte är samma torn. Jag vet inte om de faktiskt har byggt ett nytt.

Hemma igen och solen värmer köket.

I kväll blir det lite olika saker till middag. Dessa underbara hush puppies kan jag verkligen rekommendera. Jag hade ingen majs hemma så jag plockade fram lite ärtor ur frysen istället. Helt underbart goda och receptet hittade jag i tidningen Femina

Cirka 20 stycken
400 gram majskorn
1 gul lök
4-6 jalapeños, beroende på styrka
3 dl majsmjöl
½ dl psylliumhusk
1 ½ dl vatten
1 msk bakpulver
3 tsk salt
1 tsk svartpeppar
olja till stekning

Helt galet goda och jag fick inte nog. Haha jag åt nog för många

Nu har kvällen infunnit sig och ljusen brinner lugnt. Solen kikar fortfarande in genom fönstren. Kan man få ihop ljus av en massa solstrålar? Jag läste tidigare i dag att man kanske kan det. Tålamod och tillit är ord som ibland driver en till vansinne känns det som, men också fina, vackra , starka ord som livet byggs på och också tro på.

Njut av lördagskvällen

Författare: Carinas Photolifestyle

Välkommen till Carinas photolifestyle, en inspirationssida i bilder. Vi alla har olika sätt att varva ner och samla energi. Jag använder mig av min kamera sådana stunder. Jag vill gärna dela med mig av mina bilder och hoppas att ni ska finna lite inspiration och energi genom dem. Jag önskar att jag hade mer tid till att fotografera och göra något av mina bilder. Några event har jag också varit med på, och fotograferat.

2 thoughts on “Ibland är det lite bättre”

Kommentera

