Middagstips

Här kommer ett middagstips på måndagskvällen. I dag visste jag inte vad för middag jag skulle göra. Tittade in på ica´s hemsida och hittade ett pastarecept med pesto arrabbiata. Arrabbiata är en klassisk syditaliensk sås.

Såsen innehåller b.la. 1/2 rödlök, röda linser, pesto arrabbiata, persilja. Då beräknade jag receptet för två personer. Receptet hittade jag på icas hemsida. Lite starkt och gott med pumpakärnor till.

Energipåfyllning i skogen

Vaknar i bra tid, går upp och kokar kaffe. Det plingar till i mobilen och i smet står det en fråga om en skogspromenad och korvgrillning.

Självklart svarar jag och gör mig iordning för en dag i skogen.

Marken var lite frusen men ändå lite geggig på sina ställen. Men så vacker skog.

Väl framme får vi överta en eld och det är bara att fortsätta att hålla elden vid liv.

Vänder mig om och tittar ner på marken vid sidan om mig, och vad ser jag? Jo ett litet hjärta format av den lilla snö som ligger kvar runt eldstaden.

Doften av grillad korv och eld är underbart när man är ute i naturen. Jag äter aldrig korv, men det är hur gott som helst när man är i skogen.

Lunsentorpet i Uppsala. Tänk att man har bott så här långt inne i skogen… Vi var in en sväng i torpet och tittade, oj vad upplevelser jag kände av.